Lekarze specjalizujący się w otolaryngologii w Warszawie alarmują, że nowe zasady dotyczące kontraktów mogą negatywnie wpłynąć na organizację ich pracy, a przede wszystkim na stabilność obsady dyżurów. To z kolei może przełożyć się na gorszą dostępność specjalistycznej pomocy dla pacjentów.
Co się zmienia?
Nowe regulacje dotyczące umów na świadczenie usług medycznych w dziedzinie otolaryngologii wprowadziły zmiany w systemie wynagradzania i organizacji pracy lekarzy. Według środowiska medycznego, może to powodować problemy z zapewnieniem ciągłości dyżurów oraz zmniejszać motywację specjalistów do pracy na tych zasadach.
Obawy środowiska medycznego
Lekarze i ich przedstawiciele wskazują, że takie zmiany mogą prowadzić do destabilizacji systemu dyżurów, co z kolei może wpływać na jakość opieki nad pacjentami. Apelują o ponowne przemyślenie nowych rozwiązań oraz otwarcie na dialog z pracownikami medycznymi, by znaleźć kompromisowe rozwiązania.
Dlaczego dialog jest ważny?
Eksperci podkreślają, że stabilne i skuteczne funkcjonowanie służby zdrowia wymaga współpracy między lekarzami, kierownikami szpitali i instytucjami odpowiedzialnymi za finansowanie ochrony zdrowia. Tylko dzięki wspólnym rozmowom i porozumieniu można zapewnić pacjentom odpowiednią jakość usług i bezpieczeństwo.
źródło zdjęcia: pexels
Kamila Kopytiuk